E-mail: admin@tro.dk
Dato for offentliggørelse
27 Feb 2013 23:58
Forfatter
Michael Carl

Fra  WND.com/  
9. februar 2013. 
Af Michael Carl.  

"Jeres gamle skal drømme drømme, og jeres unge skal se syner," hævder løftet fra Gud i Joel 3,1. 

Se video her:  https://www.wnd.com/2013/02/visions-of-jesus-appearing-to-muslims/#A75PGc4BQoK5oHxB.99

Men nogen af de mennesker, der angiveligt ser syner og drømmer drømme, er hverken Jøder eller Kristne ... men Muslimer. 

Hvad mere er, Mellemøst-evangelister rapporterer, at de, der drømmer, kommer til Kristendommen på grund af deres syner om Jesus. 

Ifølge en CBN-rapport når den Kristne Mellemøst-Evangelist, Hazem Farraj's tv-program "Reflections"  et stort Muslimsk publikum. Farraj fortalte CBN, at han hører fra Muslimer, der rapporterer at have drømme eller syner om Jesus. 

Tom Doyle, Evangelist, præst og E3-Partners administrernde direktør for Mellemøsten og Centralasien, siger, det er sandt: Muslimer kommer til Kristendommen gennem drømme og syner. 

"Store ting sker i den Muslimske verden," sagde Doyle i en mail til WND. "Det er alt sammen meget uventet." Doyle fortalte WND, at han er bekendt med Farraj's program, og at Jesus bryder igennem, hvor det ikke er lykkedes for missionærerne. 

"Vi har været vidner til dette nu i 15 år, hvor Muslimer ikke længere er Muslimer, men Jesu disciple," sagde Doyle. "Det er en person, som er en Kristen, en person, der er villig til at dø for Jesus. 

"Det hele begyndte for dem med en drøm," sagde Doyle. "De havde en Jesus-drøm, og nogle af dem havde mange Jesus-drømme. De opsøgte Kristne efter et stykke tid, fordi drømmene blev så intense, at de ville have et svar." 

Doyle forklarer, at det stadig er en vanskelig proces for en Muslim at konvertere til Kristendommen, selv for dem, der har drømme. 

"Ingen går i seng som Muslim og vågner op som en Kristen," sagde Doyle. "De har et par barrierer mellem dem og Jesus. De har fået at vide, at de Kristne tilbeder tre guder. De får at vide, at Bibelen er fordærvet. Det, de har fået at vide, er en slags partilinje-retorik."

"Men drømmene," siger Doyle, "blive et udgangspunkt." 

"De bliver motiveret til at finde en Bibel, finde en Kristen og spørge om, hvad dette betyder. 95 procent af de Muslimer, der nu er Jesus-tilhængere, siger, at de blev ledt til Kristus, ved at nogen forklarede drømmen for dem," siger Doyle. 

Doyle siger, at han har skrevet en bog med titlen " Drømme og visioner",  hvori han gengiver en række virkelige historier fra Muslimer, der følger Kristus, og som gør det, fordi de havde en drøm om Jesus. Han tilføjer, at fænomenet finder sted i Saudi-Arabien, Iran, Egypten, Syrien og på Vestbredden. 

Doyle siger, at han kender til en Muslim, der var på en  hajj,  en pilgrimsfærd til Mekka, og han havde en drøm om Jesus i dagtimene. 

"Jeg mødte en mand i går, der sagde, at han så en Jesus-drøm, og han vidste ikke, hvad han skulle gøre med det, så han gik dybere ind i sin Muslimske tro," sagde Doyle. "Så tog han til Mekka på  hajj,  og på den første tur rundt om Kabaen, så han i en drøm, Jesus stående foran sig." 

Doyle sagde,at manden fortalte ham, at Jesus havde et budskab: "Du er på den forkerte vej, du er på den forkerte vej. Forlad dette sted og kom og følg mig." 

"Denne mand bliver døbt indenfor de næste par uger," siger Doyle. 

Doyle mener, at fænomenet vil fortsætte, og at historierne finder sted i lande, som, Vesten mener, er slette og farlige steder. 

Den tidligere PLOer,  Walid Shoebat, blev en Kristen samt fredsaktivist. Han siger, at han tror Jesus kompenserer for den Vestlige kirkes svaghed. 

"Jeg tvivlede først på de utallige historier om Muslimer, der bliver Kristne som følge af drømme, indtil jeg mødte nogle af dem og hørte deres vidnesbyrd," siger Shoebat. "Min konklusion på dette fænomen er, at  Kristus kan, hvor kirken svigter."  

Doyle er enig. Han siger,  "Jesus burde få al æren."  

"Det er en Guddommelig indgriben. Det er helt sikkert," siger Doyle. 

Shoebat, tidligere en radikal Muslim, siger, at han ikke kom til Kristus gennem en sådan dramatisk begivenhed, men gennem en personlig færd. 

"Jeg må sige, at Jesus ikke viste sig for mig i en drøm, men Han tog mig på min udfordring, da jeg bad til Abrahams, Isaks og Jakobs Gud om at vise mig problemerne i Bibelen," forklarede Shoebat. "Var Bibelen rådden? Det var mit spørgsmål til Gud." 

Nysgerrigheden forårsagede, at Shoebat vendte sig til Skriften. 

"Jeg læste endelig Bibelen selv for at gennemhulle Kristen teologi, men Guds Ord vendte ikke tomt tilbage," sagde Shoebat. "Det var som en hammer, der knalder ind i en ambolt, og endelig brød jeg sammen under en magt, der ikke kan forklares af mennesker." 

"Ved den tid gennemlæste jeg de utallige forudsigelser i Bibelen, hvor Gud havde udtalt Israels fremtid fra Jeremias til Joel, og hvor indviklede og præcise disse manuskripter er. Jeg måtte erkende virkeligheden," siger Shoebat. 

Shoebat tilføjer, at han opdagede, at det ikke var Bibelen, der var korrumperet. 

"Faktisk var Bibelen korrumperet af mennesket, for Koranen  var denne korruption . De, der 'korrumperede' var, konkluderede jeg, dem, der altid anklagede Bibelen for korruption," sagde Shoebat. 

Shoebat er klar på, at han mener, den Vestlige kirke går glip af en stor chance for at vinde Muslimer for Kristendommen. 

"10/40-vinduet er ikke på den Vestlige kirkes radar. Turister og kristne pilgrimme ville sjældent vidne for os, når de besøgte Det Hellige Land, af frygt og respekt for Islam," siger Shoebat. "Selv i Vesten har jeg ofte haft leglighed til at granske de Kristne med hensyn til at udtrykke deres syn på Islam, og de fleste er tilbageholdende med at sige noget. De bliver let frastødt af vore sarkastiske kommentarer om Treenigheden, og at Bibelen angiveligt er korrupt. " 

Shoebat tilføjer, at Guds løfter til Israel også er et tegn på Sandheden i Kristendommen. "Jeg havde ud fra Bibelen fundet, at Gud elsker overenskomster. Jeg havde lavet en aftale med Ham om at vise mig Sandheden, og at jeg så ville gøre, hvad Han end befalede mig at gøre. Bevismængden fra så mange vers kan ikke udtrykkes her, men der er et ord, jeg konkluderede ud fra Bibelen, der beviser dens format," sagde Shoebat. "Det ord er  Israel . Han havde lovet at bringe dem tilbage i vantro, og derefter at tage deres hjerter af sten bort og give dem et hjerte af kød." 

"I dag hader mange Israel, nøjagtig som Bibelen forudsagde, men vi må afvente Guds planer, der skal udføres af Ham, og i god tid vil Israel, Guds herlighed og Hans vidnesbyrd til hedningerne, skinne og komme til at finde sted." 

"Guds tidsplan er ikke menneskets tidsplan, og hans veje er ikke vore veje. Jeg lærte ud fra Bibelen at se tingene i Guds perspektiv og ikke i vores," fortsatte Shoebat. "Sagens kerne var for mig det, som Herren Jesus Kristus sagde  "du skal kende dem på deres frugter."  Islam medbragte blodsudgydelser, og Kristendommen bragte lys."  

Læs mere:  https://www.wnd.com/2013/02/visions-of-jesus-appearing-to-muslims/#A75PGc4BQoK5oHxB.99
"dagens by 25-nov-25", en ny by at bede for hver dag. I dag har vi valgt:
Maribo

Maribos våben.pngMaribo en central by og gammel købstad midt på Lolland med 5.923 indbyggere (2014). Den er først og fremmest kendt som Domkirkebyen Maribo med sin majestætiske gamle klosterkirke, Maribo Domkirke, som vartegn. Den kendes også som digterpræsten Kaj Munks fødeby. Byen er en af de få danske købstæder, der ligger inde i landet - uden direkte sejlforbindelser til farvande og have omkring Danmark. Købstaden er omgivet af Maribosøerne, hvor der om sommeren sejler turistbåde rundt til de små øer. Fra byens station er der veteranbaneforbindelse, Museumsbanen Maribo-Bandholm, til den lille havneby Bandholm ved Smålandsfarvandet og til Nakskov og Nykøbing F med Lollandsbanen (Regionstog A/S).

Maribo bærer præg af at være en gammel by uden meget industri. I den sydlige del af centrum findes en række ældre bykvarterer med små gader og stræder. Ved domkirken findes ruiner af Skt. Birgitta Kloster fra 1416, der allerede var i forfald, da Leonora Christina boede her. I dag findes en katolsk kirke i Maria Gade. Skt. Birgitta Kirke er opført til de polske roearbejdere i 1897. Andre ældre bygningsværker er Kapellangården fra 1756 og Maribo Rådhus fra 1856  Torvet.

Maribo Kloster blev oprettet af dronning Margrethe på gården Grimstrup. Maribo by opstod ved klostret. Købstaden Maribos historie hænger derfor uløseligt sammen med Skt. Birgitta Kloster (Maribo Kloster). På det sted hvor Maribo ligger nu, lå i begyndelsen af 1400-tallet en lille landsby Skimminge. En særlig orden inden for den katolske kirke, Birgittinerordenen, udvalgte dette sted til at opføre etkloster, viet til Jomfru Maria. Klosteret, som stod færdigt i 1416, var opdelt i to adskilte fløje - én for munke og én for nonner. De to grupper mødtes i dén klosterkirke, der skulle blive til Maribo Domkirke. Klosterkirken blev opført i årene 1413-1470. Birgittinerordenen søgte nu Paven om tilladelse til at kalde stedet for Maribo, en afledning af "Marie-bo": en "religiøs bolig for den hellige jomfru". Samme år som klosteret stod færdigt, fik det og den omkringliggende bebyggelse købstadsrettigheder af Erik af Pommern, og Paven gav sit samtykke til stednavnet Maribo i 1418. Herfra begynder byens historie. I Maribos byvåben ses Den hellige Birgitta af Vadstena, der grundlagde Birgittinerordenen.

Selv med købstadsrettigheder var det svært for Maribo at udvikle sig til en egentlig handelsby, fordi byen ikke lå ved havet. Men Maribo Kloster voksede i løbet af det 15. århundrede til et af Danmarks fornemste og mest betydningsfulde klostre, ikke mindst fordi mange af dets beboere og økonomiske støtter tilhørte adelen. Birgittinerordenen var også formynder over den nærliggende Østofte Kirke, som Christoffer af Bayern havde skænket Maribo Kloster, og som paven havde bekræftet i 1453. Købstaden Maribo skulle bistå klosteret økonomisk og stille med arbejdsduelige borgere, når bygningsarbejder var påkrævet. Helt frem til Reformationen begunstigede og stadfæstede adskillige konger, paver og kardinaler Maribo Klosters privilegier ved afladsbreve til dem, der skænkede gaver til klosteret. Efterhånden begyndte andre danske klostre at søge om optagelse i ordenen som Sankt Agnete Kloster i Roskilde i 1487. Mange velhavende mænd og kvinder lod sig udnævne til "brødre og søstre udenfor" for at få del i klosterets renommé. Klosteret var i fremgang og selv ikke Reformationen i 1536 mindskede klosterets magtmæssige betydning i sammenligning med andre danske klostre.

Hvis du har hjerte for at bede sammen med os for denne by, står vi flere sammen!
Det er dem, der kender Gud bedst, der beder de rigeste og mægtigste bønner. Dem, der kun kender lidt til ham, vil i stedet gøre bønnen til en sjælden og ynkelig ting.
E. M. Bounds